Laatste dagen!

10 november 2019 - BONAIRE, Caribisch Nederland

Donderdag 7 november

Vandaag zijn we nog een laatste keer naar het strand gegaan waar we zulke mooie dingen onder water hebben gezien, we hebben heerlijk gesnorkeld, over zee uitgekeken en gelezen. Daarna naar huis om alvast afscheid te nemen van Jeanette, omdat zij morgen al weg is voor wij op zijn.
Vanavond nog een keer naar Grand café Cuba Compagnie, waar we weer heerlijk en gezellig gegeten hebben. Een soort laatste avondmaal op Bonaire zullen we maar zeggen.

Vrijdag 8 november

Vanmorgen nog 1 keer opstaan en eerst zwemmen en buiten douchen voor het ontbijt, dan is het toch echt de laatste dag. Van Wim moeten we ook al vroeg afscheid nemen omdat hij gaat werken. Wij vermaken ons nog de rest van de ochtend in en bij het zwembad en dan is het de hoogste tijd om onze koffers in te pakken voor de terugreis.
De auto wordt bij de luchthaven opgehaald door Jan en zijn vrouw, dan is het helemaal voorbij. Onze laatste dollars geven we uit aan een kop koffie en een paar flessen lokale likeur.
Het vliegtuig vertrekt een uur later, door een tussenlanding op Curacao is het een langere reis dan heen, gelukkig haalde hij de tijd aardig in op het lange stuk en landden we bijna op de geplande tijd op Schiphol. Op Curacao moesten we uit het vliegtuig omdat dit schoongemaakt moest worden. Onze handbagage moest allemaal mee omdat we voor het lange stuk pas op onze eigen stoelen konden gaan zitten. We moesten daar ook weer door alle security heen en tot onze verbazing werd de verzegelde tas met flessen likeur uit de rugzak gehaald. Achteraf hoorden we dat we deze in de slurf van het vliegtuig hadden kunnen laten staan en dat dit gezegd was, helaas hadden wij dit niet gehoord.....
Zaterdag morgen zijn we om 10.45 geland op Schiphol, na ophalen van de bagage en auto door regen en wind terug naar huis. In Brabant was het gelukkig wat beter weer en is de overgang iets minder groot met het weer op Bonaire.

(Omdat de onderwatercamera het niet meer deed heb ik wat foto's gemaakt uit een boekje van enkele vissen die we gezien hebben, die zal ik nog bijvoegen.)

Dank voor de belangstelling en reacties en tot een volgende reis!

1. Rinus:
    10 november 2019
    Tijd vliegt,je vertrekt ziet mooie dingen,beleeft veel ,en dan zit het er weer op ,maar jullie hebben genoten volgens de berslagen😉
  2. Henk:
    👍👍
  3. Sylvie:
    10 november 2019
    Het was weer fijn om jullie reisverhaal te lezen en de mooie foto's te bekijken!
  4. Marla en Hans:
    11 november 2019
    Leuke verhalen en mooie foto’s van jullie vakantie op Bonaire. Nu weer het gewone leven in Oudenbosch.
    Groetjes van Hans en Marla🙋‍♀️