Naar Banff

18 april 2017 - Banff National Park, Canada

Maandag 17 april.

Na een nacht waarin we heel vroeg wakker werden door de 8 uur tijdsverschil te Nederland, zijn we samen met 8 andere mensen om 10 uur opgehaald door een busje van Canadean Dream, waar we de camper gehuurd hebben.
Na een uitgebreide uitleg van de papierwinkel en het gebruik van de camper konden we om 12.30 uur vertrekken. Eerst langs een supermarkt in Cochrane voor de eerste boodschappen en daarna op weg naar Banff. Het was in het begin wel even wennen, vooral die rammelende geluiden van de spullen die nog niet helemaal campervast stonden.
Dit eerste gedeelte van de route was nog niet zo mooi maar we staan nu op een wintercamping waar al veel meer Campers staan dan we in deze periode verwacht hadden. Misschien omdat dit de enige camping is die hier open is, of omdat de Canadezen ook vrij hebben met Pasen?

WiFi is nog niet zo vanzelfsprekend als je verwacht in Canada. Op de camping is het helemaal niet te ontvangen. Afwachten dus hoe vaak we het blog bij kunnen houden.

Dinsdag 18 april.

Na een goede nachtrust eerst de douches op de camping uitgeprobeerd en daarna ontbeten.
Het eerste "wild" hebben we hier al gespot. We hebben al een heel stel eekhoorntjes zien lopen die hier tussen de bomen voldoende te eten vinden.

Na het ontbijt zijn we met de bus naar Banff gegaan, waar we buiten de campertoeristen ook tussen de skiërs en snowboarders zaten. De bergen liggen hier nog vol met sneeuw.

Hier kunnen we ons verhaaltje weer met jullie delen.....

1. Riet Jongejan:
    Wat leuk weer onderweg!
    Canada, geweldig.....
    Geniet....
  2. Hugo & Els:
    18 april 2017
    Geweldige natuur! Geniet ervan!
  3. Rinus:
    18 april 2017
    begin is even zelf toch je naar vermogen hel mee te beleven volgens mij,mar leuk dat het goed gaat met jullie

gr Rinus
  4. Ad:
    18 april 2017
    Spannend, hopelijk kun je de temp.in de camper behaaglijk houden.
    Leuke foto ook.Mooie dag morgen.
  5. Pa en Ma:
    18 april 2017
    Spannend nu je onderweg bent.Wat voor camper hebben jullie gekregen en is de verwarming goed?Je kunt hier ook naar de wintersport,is weer anders dan in Oostenrijk.
    Geniet en wees voorzichtig.
    Groeten, Pa en Ma.
  6. Inge von ubisch:
    Lekker genieten hoor!
  7. Anke Warnaar:
    19 april 2017
    Heerlijk genieten voor jullie ☃️Banff kan me herinneren nog, gelijk zo anders he als een plaatsje in Nederland leuk om te ervaren.
  8. Tony:
    Geweldig Barbara geniet ervan. Groet Tony