Lilloeet tot Whistler

25 april 2017 - Clearwater, Canada

Maandag 24 april

Vanmorgen waren we vroeg op en als eersten bij de enige douche op de camping. Dit was een soort schuurtje waar allerlei spullen opgeslagen waren en in de hoek een toilet en douche ingebouwd. Hij was gelukkig wel lekker warm. Normaal zou ik niet zo snel iets over de wc vertellen, maar hier was nog een hok waar een brede buis met een vreselijk diep gat met daarop een wc-bril was gecreëerd. Je moet er niet aan denken dat daar een klein kind alleen naartoe zou gaan en er in zou vallen.....

Na het ontbijt zijn we vertrokken en eerst Lilloeet ingegaan omdat we propaangas moesten hebben om te koken. Deze tank mag alleen gevuld worden door een professional, die op dat moment even weg was. We hebben even in het plaatsje rondgekeken en weer terug naar het tankstation waar we te horen kregen dat hij er nog steeds niet was. Het aanwezige meisje vertelde dat we vlakbij Pemberton wel gas konden bijvullen. Voor ons lag Pemberton op de route die we vandaag wilden rijden. Vlak voor het plaatsje zagen we aanwijzingen waar we moesten zijn, bij Lilwat. Een prima tankstation in een dorp waar alleen indianen woonden. We werden supervriendelijk geholpen en kregen gratis koffie voor de klandizie. Het dorp zag er armoedig uit, met verwaarloosde huizen waar allemaal troep omheen lag, maar de mensen reden er in mooie grote auto's. Ze hadden het dus wel goed.
Onderweg hebben we nog een paar stops gemaakt om foto's te maken. Jammer genoeg kan dat niet overal, want je ziet de mooiste dingen vanuit de auto.
In Whistler zijn in 2010 de Olympische Winterspelen gehouden. We hebben even rondgelopen in het Olympisch dorp. De grote attractie is hier een gondelbaan van bergtop naar bergtop, maar we hebben vorige maand in Oostenrijk al voldoende in gondels gezeten dat we hier niet in gegaan zijn en na het dorp bekeken te hebben, en op de foto gegaan bij de Olympische ringen, zijn we doorgereden naar Squamish waar we op een prachtige natuurcamping staan midden in het bos. Hier mag geen harde muziek gedraaid worden en er is geen WiFi, maar dat dit er niet altijd is, zijn we al gewend. De omgeving maakt dit helemaal goed! De dame van de camping vertelde dat er wel eens beren bij zonsondergang bij de rivier vis proberen te vangen. We hebben er een poosje gekeken, maar nog steeds geen beer gezien. Een paar andere Nederlanders die hier op de camping staan hadden gisteren wel 2 beren bij de weg gezien, dus ze zijn toch al uit hun winterslaap. We hebben nog bijna 2 weken voor een ontmoeting, er is nog hoop voor ons......

We staan in de wachtrij bij de ferry naar Longdale en hebben verbinding met internet, dus snel een het verhaaltje van gisteren posten.

1. Yvonne en Roderick:
    25 april 2017
    Ziet er weer geweldig uit. Ben benieuwd hoe het verder gaat. En ach zoveel kouder dan nu in Nederland is het niet. Wij hebben nachtvorst en vanmiddag dikke hagelbuien. Geniet nog maar lekker verder.
  2. Ad:
    25 april 2017
    Het blijft kamperen zo te lezen met alles waar je niet direct voor kiest maar allee.
    Nou nog die beren..om het fotoboek compleet te maken.
  3. Henk:
    25 april 2017
    Prachtig daar! En die beren, nou daar hoef je echt niet happig op te zijn. We kwamen ooit een bergleeuw tegen, was schrikken hoor! Vooral die leeuw schrok zich kapot. Vertel het je nog wel eens. Enfin, veel plezier verder en blijf schrijven!
  4. Anne hoppenbrouwer:
    26 april 2017
    Wouw wat ziet het er mooi uit. Weer een ervaring rijker . Wie weet zien jullie de beren nog. Veel plezier xx
  5. Sylvie:
    26 april 2017
    Prachtige foto's weer! Hopelijk komt daar een foto van een, of meerdere beren bij...Liefs
  6. Rinus:
    26 april 2017
    Hoi Barbara, een reis om nooit meer te vergeten, mooie foto,s weer gemaakt, nog heel veel mooie bezienswaardigheden hopelijk te zien voor jullie gr rinus
  7. Pa en Ma:
    26 april 2017
    Bedankt voor de mooie kaart, nee, daar zijn we niet geweest.Wij reden een andere route,richting Seattle US.Maar de natuur is overal prachtig,geweldig om het allemaal mee te maken.De foto's zijn prachtig,ga zo door.
    Groeten en liefs,Ma en Pa.
  8. Wilen. RvB.:
    26 april 2017
    Als het helemaal mis gaat laat je Henk effe grommen, dat lijkt ook echt, verder ziet het er echt prachtig uit,zal het binnenkort tegen mijn Canadese buurvrouw zeggen, die was net terug uit de buurt van Toronto,van haar Hollandse ouders, die vind dat mooi als er Hollanders heen gaan om te genieten, en zo te zien doen jullie dat, dus zet hem op Groet wilenleni.
  9. Ruud:
    26 april 2017
    Waarom toch altijd die beren zoeken. Je slaapt elke dag al naast een knuffelbeer
    Maar het ziet er weer mooi uit. Benieuwd naar de de rest.
    Geniet van de reis.
    Groetjes Ruud