Naar Lillooet

23 april 2017 - Lillooet, Canada

Zondag 23 april

De dag begon zonnig met een prachtig uitzicht over het meer bij de camping in Clearwater. Als de zon er op schijnt weet je gelijk waar het plaatsje naar genoemd is. De wolken weerspiegelen zo duidelijk in het water dat je gewoon een dubbel beeld ziet.
De rit van vandaag gaat richting Whistler, maar omdat dit best een lang stuk is besluiten we nog een tussenstop te maken bij Lillooet op een kleine camping aan de Fraser River. Deze rivier stroomt heel snel en er zit veel vis. Volgens de campingbaas komen in augustus de beren hier vanaf de kant op zalm vissen. Helaas is het nu nog te vroeg in het seizoen, het moet een machtig gezicht zijn als je die beesten zo van dichtbij bezig kunt zien.
Onderweg hebben we allerlei weersoorten gehad, zon, regen, sneeuw en hagel. Dit in wisselende volgorde, geen peil op te trekken. De route was heel erg mooi en afwisselend met meren en valleien.
Onderweg zagen we een hert aan de kant van de weg staan, klaar om over te steken. We konden vlakbij langs de kant stoppen en hebben van dichtbij gezien hoe ze overstak en naar haar kuddegenoten toe ging. Wij hebben er totaal 4 gezien. De waarschuwingsborden voor overstekend wild staan er dus niet voor niets.

1. Sylvie:
    24 april 2017
    Prachtig! Zo klaar als een klontje.
  2. Greetje en Steef:
    24 april 2017
    Prachtig land hè. Schitterende foto's!
  3. Ad:
    Indrukwekkend.