2 dagen op zee.

19 juni 2019 - Skjolden, Noorwegen

Maandag 17 juni, dag op zee.
Toen iedereen zondag weer aan boord was is de terugreis aangevangen. Terwijl we nog aan tafel zaten kwamen we langs de Noordkaap, we konden zelfs het symbool zien staan. Omdat het bewolkt was, was er niets te zien van de midzomernachtzon. Het is best vreemd om binnen naar een avondvoorstelling te gaan en als je daarna naar buiten kijkt het nog helemaal licht is.
Op de dagen dat er alleen gevaren wordt kun je van alles doen. Iedere dag wordt er een programma op de kamer gelegd met alle activiteiten. Vanmorgen ben ik meegegaan met een rondleiding door de keuken. Heel interessant om te zien hoe er achter de schermen gewerkt wordt door al die mensen en hoe de organisatie opgezet is. Het werk gaat dag en nacht door en alles wat er uit die enorme keuken komt is heerlijk. Na de koffie hebben we nog een paar rondjes over het bovendek gewandeld voor de broodnodige beweging.
Vanmiddag hebben we een presentatie bijgewoond over de plaats waar we woensdag aanleggen en daarna een praatje van de kapitein over de werking van het schip op de brug en de machinekamer.
Vanavond zijn we na het eten naar een voorstelling geweest van Michael Halvarson, een komische goochelaar.
Dinsdag 18 juni was ook een dag op zee we hebben de gewone dagelijkse dingen gedaan, eten, koffie drinken, lezen, naar de zee kijken, uurtje lopen over het dek, een presentatie gevolgd en muziek geluisterd.
Morgen gaan we de wal weer op om wat van het vasteland te bekijken.

1. Kintor Ouwens:
    19 juni 2019
    Een bijzondere wereld, zowel de Noordkaap als het cruiseschip met aangelegde wandelroutes! Heerlijk dat jullie zo genieten!
  2. Tony:
    19 juni 2019
    Hallo Barbara, wederom erg leuk om al je belevenissen te lezen. Jij helemaal ingepakt tegen de kou en hier is volop zomer. Weliswaar met soms zware buien en onweer. Vanmorgen ging de bostraining niet vanwege onweer en flinke buien. Het stond overal blank. Hier is ruim 24 graden, als de zon schijnt, maar erg wisselvallig. Rond half zeven beginnen de buien, dus de avondtraining gaar waarschijnlijk ook niet door. Groet en geniet van je cruise, Tony
  3. Sylvie:
    19 juni 2019
    Weer heel fijn om mee te reizen! Ondertussen heb ik in Oudenbosch eindelijk boek nr. 23 gevonden plus nog een aantal andere boeken! Fijne reis verder.
  4. Jan en jos:
    19 juni 2019
    zie het zo weer voor me! blijf genieten, is zo voorbij..
  5. Rinus:
    22 juni 2019