Naar Bonaire

27 oktober 2019 - Bonaire, Nederlandse Antillen

We gaan nu eens een echte luiervakantie houden en terug naar een eiland waar we het tijdens onze reis heel gezellig hebben gehad. We logeren bij Wim en Jeanette waar we alle vrijheid hebben en met een gehuurd autootje kunnen we alle kanten op.

Donderdag avond zijn we al naar van der Valk bij Schiphol gereden en vrijdag konden we op ons gemak opstaan en ontbijten omdat we al een bericht hadden gehad dat onze vlucht 1,5 uur later zou vertrekken. Na een vlucht van 10 uur waren we op Bonaire en na een paar uur bijkletsen met een hapje en een drankje zijn we slaperig ons bed ingerold. Door het tijdsverschil hebben we midden in de nacht nog een poos wakker gelegen maar daarna toch weer lekker verder geslapen zodat we al aardig bij de lokale tijd zijn.

Na een uitgebreid ontbijt zijn we naar Kralendijk gereden om te kijken wat er allemaal veranderd is sinds 2011. Er wordt heel veel bijgebouwd, gelukkig geen hoogbouw en er liggen veel meer boten aan moorings voor de kust. De Vivente van Patrick en Judith ligt hier ook. Zij zijn nu al 2 maanden op Bonaire en hebben hier allebei werk gevonden. Judith is gastvrouw op boten die dagtrips verzorgen en Patrick zorgt voor het onderhoud aan de schepen en de steigers. Zaterdag morgen hebben we koffie met hun gedronken en aan het eind van de middag weer een gezellig happy hour waar ook een paar andere zeilvrienden van hun bij aanschoven. Daarna nog met z'n vieren gegeten.

Tussendoor hebben we rondgekeken, wat boodschappen gehaald en bij en in het zwembad in de tuin gelegen.

1. Jan en jos:
    27 oktober 2019
    wat leuk! we gaan jullie weer volgen

zorg voor veel en spannende verhalen, zodat we weer volop kunnen (mee)genieten

veel plezier

grt. jan en jos
  2. Marla en Hans:
    27 oktober 2019
    Wat heerlijk, weer zo’n mooie reis. Vooral in dit jaargetijde lekker naar een warm land. Wensen jullie heel veel plezier!
  3. Greetje en Steef:
    27 oktober 2019
    Wat leuk, we gaan jullie weer volgen.
  4. Annelies & André:
    27 oktober 2019
    Doen jullie goed. Hier wordt het alleen maar kouder. Geniet er van. We zijn benieuwd.
  5. Anke Warnaar:
    Veel plezier
  6. Sylvie:
    Héle fijne tijd daar! Groet, Sylvie
  7. Henk:
    27 oktober 2019
    Veel plezier in de Caribbean.
  8. Rinus:
    29 oktober 2019