Naar Campbell River

28 april 2017 - Lund, Canada

Vrijdag 28 april
Vanmorgen zijn we na het ontbijt weggereden naar de ferry van Powell River naar Comox op Vancouver Island. We hadden ons niet hoeven haasten want we hebben bijna 1,5 uur moeten wachten. Niet erg, want we hebben in Powell River wat rondgelopen en op een bankje in de zon gezeten. De overtocht was prima met zonnig weer.
Vanaf Comox zijn we richting Campbell River gereden.
Net voorbij het plaatsje zagen we een bord met de afslag naar Elk Falls. Daar zijn ze in 2009 gestart met de bouw van een hangbrug om het mogelijk te maken het natuurwonder van de waterval van bovenaf te kunnen bewonderen. Hij is 8 mei 2015 officieel geopend en wat ons betreft een groot succes. (Voor mensen met hoogtevrees iets minder vermoed ik) Er was een mooi pad naar de brug aangelegd door het woud, dus de moeite waard.
We hadden dit uitstapje eigenlijk voor morgen gepland, maar nu we er langs kwamen was het natuurlijk dom om er voorbij te rijden, zeker nu het zonnig weer was.
We moesten nog een paar kilometer rijden voor de camping waar we vandaag naartoe wilden rijden. Daar bleek dat deze eigenlijk pas op 1 mei open ging. Samen met nog een andere camper mochten we er toch op voor 1 nacht omdat zij morgen onderhoud moesten doen waarvoor het terrein leeg moet zijn. Dan trekken we gewoon op ons gemak weer verder richting westkust en zien wel waar we morgen uitkomen.

1. Gonda:
    29 april 2017
    Wat weer leuk om jullie verhalen te lezen en wat een schitterende omgeving!
  2. Henk:
    29 april 2017
    Krijg al buikpijn als ik er aan denk. Die brug.
  3. Ad:
    Schitterend!