Cruise naar de Noordkaap

11 juni 2019 - Eidfjord, Noorwegen

Zondag 9 juni.

Vanmorgen heeft buurvrouw Jeanne ons naar het station gebracht waar we eerst een rondreis door Nederland gemaakt hebben voor we in Amsterdam aankwamen. Door allerlei werkzaamheden aan het spoor moesten we van Oudenbosch naar Roosendaal en vandaar via 's-Hertogenbosch naar Amsterdam.
Het inchecken ging behoorlijk snel, de koffers konden we afgeven om ze later weer in onze hut terug te vinden. Wij moesten net als op het vliegveld door de veiligheid voor we aan boord mochten. Daar werden we gewoon overvallen door de enorme ruimte die er op het schip is. Het zal wel even duren voor we hier goed de weg weten.
Er is van alles, verschillende restaurants, sportvelden, zwembaden, een casino, een groot theater, kleinere podia, allerlei luxe schoonheidssalons, winkels en nog meer.
Vanavond zijn we na het eten naar een optreden in de BB King blues club geweest waar een goede band optrad.

Maandag 10 juni.
Vandaag is een dag op zee.
Na het ontbijt hebben we weer een gedeelte van het schip verkend, we zijn benieuwd of we alles gezien hebben na 2 weken. Toevallig kwamen we Ans en Laurens tegen, waar we koffie mee gedronken hebben. Tussen al de mensen aan boord is het echt toeval als je elkaar tegen het lijf loopt.
Vanmiddag hebben we op het bovendek aan de achterkant van het schip gezeten, een beetje rond gekeken en gelezen.
Daarna was het tijd om ons klaar te maken voor het eerste gala diner. We moesten even wachten op een vrije tafel, maar toen kregen we een van de beste plaatsen die we konden wensen, achterin aan het raam waar we uitzicht hadden over de vrije zee achter het schip. We hebben kunnen kiezen uit een heerlijk menu waar we dan ook van genoten hebben. Na het eten eerst koffie gedronken en naar het grote theater waar Benjamin Makisi optrad. Een zanger uit Nieuw Zeeland met een mooie warme stem die wat Maori liedjes zong en nummers uit bekende musicals en opera's, echt de moeite waard. Morgen ochtend komen we aan in Eidfjord, onze eerste dag aan wal in Noorwegen.

Dinsdag 11 juni.
Vanmorgen zijn we om 8 uur aangekomen in Eifjord. Hier hebben we na het ontbijt een 2 persoons elektrisch autootje gehuurd om naar de watervallen te rijden. Na terugkomst in Eifjord hebben we nog een rondrit gemaakt in een toeristentreintje en nu snel even kijken of het lukt om iets op het blog te zetten. Aan boord hebben we geen internet, dus zijn we afhankelijk van de momentjes op de wal.

1. Tony:
    11 juni 2019
    Leuk Barbara dat we mogen meelezen met wat je allemaal mee maakt. Wat raar dat er aan boord geen internet is erg ouderwets. Ik kijk uit naar je volgende verslag, groetjes Tony
  2. Frederick .:
    11 juni 2019
    We zijn benieuwd naar de foto's, welke ongetwijfeld weer een verhaal op zich zijn.
  3. Marla en Hans:
    11 juni 2019
    Wat leuk dat wij vanaf zo zuidelijk (Sicilië) contact met jullie hebben zo noordelijk. Op het traject Genua-Palermo hebben wij ervaren dat er wel internet aan boord is, maar adviseren je hier geen gebruik van te maken; kost een vermogen🥵
    Wensen jullie een mooie reis samen🚢🙋‍♀️💁‍♂️❗️
  4. Ankie:
    11 juni 2019
    Van de familie hoorden we dat jullie weer op reis zijn gegaan. Waren dus echt benieuwd en zie hier........ jullie eerste verhalen staan al op het web. Fijn hoor, onze dank en geniet maar lekker ook weer van deze reis. Wij genieten met jullie mee.
  5. Ruud:
    Hoi hoi. Geniet en ik lees met jullie mee 😁
  6. Rinus:
    11 juni 2019
    Met veel nieuwsgierigheid gaan we jullie wert volgen Barbara,heel veel plezier en belevenissrn met jullie reis
  7. Yvette:
    11 juni 2019
    Hoi vakantiegangers,heel veel plezier en leuk om de verhalen weer te lezen. Liefs yvette
  8. Annelies & André:
    11 juni 2019
    Hallo daar, leuk dat jullie weer op reis zijn.
    Doen jullie goed i.p.v. zelf varen laten jullie je nu met luxe naar de mooie plaatsen brengen. Geniet er van en hou ons maar op de hoogte van jullie belevenissen.
  9. Anke Warnaar:
    11 juni 2019
    Wat leuk om te lezen, heel veel plezier 🎉
  10. Jan en jos:
    12 juni 2019
    hallo samen, zo te lezen is de boot op zich een stad! we hebben het ook ooit gezien, maar waren er maar een nacht op! we zijn zo benieuwd hoe jullie deze reis ervaren...
    veel plezier samen en we volgen jullie vol spanning
    grt.jan en jos
  11. Wilen. RvB.:
    12 juni 2019
    Hoi leuk om dat te lezen, k,zal de rederij opbellen, of ze nog een oude WTK nodig hebben verder de groeten en leuke tijd gewenst!!
  12. Martha:
    12 juni 2019
    Fijn om de reis met jullie mee te genieten want zoals je weet is Noorwegen ook ons favoriete land veel plezier
  13. Kintor Ouwens:
    12 juni 2019
    Ik heb zomaar het vermoeden dat jullie je kostelijk vermaken aan boord😉 Ben wel benieuwd naar de foto’s, want het klinkt als een enorm schip!
  14. Ton:
    Hoi allebei,
    OK beetje lastige start, maar wat daarna kwam, zag en ziet er goed uit.
    Ben zeer benieuwd. Veel plezier op jullie verdere reis. Ik blijf jullie volgen.
  15. Ries Karreman:
    13 juni 2019
    Veel plezier. We gaan meegenieten!
  16. Sylvie:
    14 juni 2019
    Fijne reis! Mooie foto's weer en wat een enorm schip! Raak elkaar niet kwijt. Ik ben net terug vanuit Zeeland. Overal water, vooral regen.... Maar toch mooi.