Van Kandy naar Nuwara Eliya

31 maart 2018 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Zaterdagmorgen zijn we met de trein van Kandy naar Gampola gereisd. Een rit van ongeveer een uur. We waren ruim van te voren bij het station met de bedoeling om zitplaatsen te hebben maar die waren allemaal al bezet. Uiteindelijk was dit helemaal niet erg, want we hadden een plaatsje gevonden in het voorste rijtuig voor de tussendeur. Deze hebben we met vereende krachten open gekregen waardoor we een vrij uitzicht naar voren hadden. Tussen de locomotief en de wagon zat nog een lage lege wagon dus we stonden eerste rang! Uitzicht over het land en de dorpjes waar we doorheen reden.
Hierna zijn we met de bus verder gereisd met wat tussenstops, bij een theeplantage (waar nu niet geplukt werd omdat het volle maan is), een stop voor de lunch en bij een theefabriek waar we uitleg kregen over de verwerking.
Aan het einde van de middag kwamen we in Nuwara Eliya aan waar het paasfeest voor de christelijke mensen in volle gang is. In dit geval is er op een podium vreselijke muziek te horen en tussen door een preek met veel geschreeuw.....
Na aankomst zijn we nog even naar het plaatsje gegaan om wat rond te kijken en iets te eten. Daarna bijtijds terug naar het hotel want morgen vertrekken we al om 7 uur, dus vroeg op.

1. Rinus:
    1 april 2018
    Beetje minder dan de andere dagen heb ik de indruk Barbara nog vele kijk plezier
  2. Sarina Reilingh:
    2 april 2018
    Ik ben eindelijk weer een beetje bij.. maar wat een mooie belevenissen allemaal..
    Geniet!
  3. Anne hoppenbrouwer:
    4 april 2018
    Zo nou klinkt weer top hoor. Wat een ervaring weer. Geniet maar lekker