Lund

27 april 2017 - Lund, Canada

Vervolg woensdag 26 april
Het werd gelukkig snel droog en we hebben het plaatsje verkend. Daar waren we behoorlijk snel mee klaar omdat er een paar winkels, een hotel en een restaurant rond de haven zijn. De huizen staan allemaal in de heuvels.
Bij the Boardwalk Restaurant hebben we iets gedronken en de gerechten op de kaart klonken ons zo goed in de oren dat we onszelf verwend hebben met een etentje in dit visrestaurant. Ze gingen er daar van uit dat je de gerechten met elkaar deelt. Het werd op tafel gezet met de opmerking dat we bij konden bestellen als dat nodig was. Het leuke is dat je op deze manier van meer verschillende dingen kunt proeven. Vooraf hadden we gefrituurde oesters, daarna gekookte mosselen en tenslotte zwarte zalm, een soort wat hier blijkbaar veel gevangen wordt.
Vanaf ons tafeltje zagen we af en toe een zeehond in de baai zwemmen en de zon die achter de bergen van Vancouver eiland verdween, een mooi decor!

Donderdag 27 april
Vanmorgen eerst even gekeken wat er allemaal op Koningsdag gebeurde in Nederland. We lopen hier 9 uur achter, dus kunnen we dit 's morgens al bekijken.
Ook wat wasmachines gevuld, dan hoeven we de rest van de vakantie niet meer naar de was om te kijken.
Daarna hebben we iets meer van de omgeving verkend, bij het strand en op wat wegen achter het dorp. Midden in de plaats staat een gedenksteen van Mile 0. Deze geeft het begin/eind aan van Highway 101, ook bekend als de Pacific Coastal Route. De onderling verbonden serie van hoofdwegen begint in Lund, British Columbia, Canada en eindigt 15.202 km verder in Quellon, Porto Monte, Chili. Het is een van de langste wegen ter wereld.
De eerste bewoners, zolang men zich kan herinneren, was het Tla' Amin volk. (Tla' Amin betekent onze mensen) In 1889 vestigde de eerste Europeaan, Charlie Thulin uit Zweden, zich hier en noemde de streek Lund. In heel BC hebben we veel totempalen gezien en borden die nog in 2 talen zijn aangegeven uit respect voor de oorspronkelijke bewoners.

1. Sylvie:
    Mooi. Mooi. Mooi!
  2. Rinus:
    28 april 2017
    Blijven leuke beschrijvingen om te lezen Barbara, ook weer mooie foto,s geniet er nog van gr rinus
  3. Henk:
    Mooi daar.
  4. Jan en jos:
    28 april 2017
    mooi zeg, het is of we er zelf bij zijn . we zien het zo voor ons !! dus we volgen...
  5. Ad:
    28 april 2017
    Mooi om te zien allemaal.Geniet er van, dat doen wij ook.
  6. Yvette:
    28 april 2017
    Hoi lieve familie, ziet er erg gezellig uit zo samen op de foto en gezellige verhalen. Blijf er maar lekker van genieten. Liefs yvette
  7. Greetje en Steef:
    28 april 2017
    Wat een mooie foto's elke keer weer , mede dankzij de geweldige natuur.
  8. G.F.Meyer:
    28 april 2017
    Hallo Barbara en Henk, prachtige reis maken jullie, aan de hand van jullie fotoreportage te beoordelen.
    Wat betreft het etentje in het visrestaurantje, de zeehond kwam kijken of alles op jullie bordje wel op was!!!!
  9. Hugo & Els:
    29 april 2017