Snorkelen

2 november 2019 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Donderdag 31 oktober

Vannacht heeft het gestortregend met dichtbij ook een paar flinke donderslagen waar het huis van stond te trillen en in de ochtend hebben we ook nog een paar flinke buien gehad, met deze temperatuur is dat niet zo erg want alles is ook weer snel droog.
We zijn thuis gebleven, gelezen en bij en in het zwembad gelegen waar we allerlei vogels voorbij zagen schieten. In de boom boven ons zat regelmatig een stel kleine papegaaien te "kletsen" en te eten van de zaden in de boom.
Aan het eind van de middag zijn we naar Kralendijk gereden om wat rond te kijken, een terrasje pakken en iets te eten.

Vrijdag 1 november

Een paar dagen geleden hadden we onderweg verschillende plekken gezien waar mensen aan het snorkelen waren. Vanmorgen zijn we naar een plek gereden waar we heerlijk onder de bomen konden zitten en vlak voor ons was een prima plek om te snorkelen. We hebben de dag dus afwisselend lezend onder de boom en snorkelend in het water doorgebracht. We hebben mooie planten, koraal en prachtige vissen gezien in allerlei maten en kleuren, maanvissen, papegaaivissen en nog veel meer waar ik de naam niet van weet.

Het vliegveld lag vlak achter ons en het leek bijna wel Sint Maarten, zo laag vlogen de vliegtuigen over en bij het vertrek van een groter vliegtuig werden we bijna van onze stoelen afgeblazen.....(beetje overdrijven mag wel toch?) Op het strand waren vogels aan het scharrelen naar voedsel en de hagedissen liepen soms gewoon over je voeten heen.

Aan het eind van de middag hebben we op het terras aan het water bij Karel's gegeten. Toen wij hier zelf met de boot waren keken we op dit terras, nu keken we op de boten!

1. Sylvie:
    2 november 2019
    Wat ziet dat er mooi uit! Hier tikt de regen onafgebroken zachtjes tegen het zolderraam....
    Fijn weekend!
  2. Jan en jos:
    echt vakantie …!
  3. Rinus:
    Mooie foto,s hoor Barbara
  4. Ton:
    4 november 2019
    Ben heel lang geleden heel even met een KNSMér aan wal geweest. Had wel wat langer willen blijven. Maar de karavaan trok verder.
    Heb jullie even niet kunnen volgen. Veel plezier verder !