Van Squamish tot Lund

26 april 2017 - Lund, Canada

Dinsdag 25 april

Vanmorgen hebben we eerst alle klussen aan de camper gedaan, alle tanks leeg maken, water bijvullen en de buitenkant afspoelen. Daarna vertrokken van die mooie camping, waar mensen vaak als herinnering aan hun bezoek een beschilderde steen achter laten.
Onderweg nog wat boodschappen gedaan. Hier hebben ze langs de wegen commerciële centra waar allerlei winkels zitten. De supermarkten mogen geen alcoholische versnaperingen verkopen, voor wijn, bier en andere drankjes moet je naar een liquor store.
Onderweg naar Horseshoe bay werd het steeds drukker op de weg. Het was te merken dat we in de buurt van Vancouver kwamen. Na de afslag die we moesten hebben richting ferry werd het weer iets rustiger. We hebben bijna een uur moeten wachten voor de boot vertrok. We kwamen er vlak voor vertrek achter dat we internetverbinding hadden en toen hebben we snel de mail kunnen bekijken en het berichtje van gisteren kunnen plaatsen. De overtocht ging door de mooie Horseshoe bay, om een klein eilandje naar Longdale. Fijn om alles weer eens vanaf het water te bekijken, dat blijft toch trekken! Halverwege de middag zijn we bij Sechelt een camping opgereden om morgen verder te rijden naar Lund. We hebben nog een wandeling langs het water gemaakt waarna we in de camper gegeten hebben met de regen die op het dak tikt......

Woensdag 26 april

De regen heeft de hele nacht volgehouden, maar vanmorgen zag het er een stuk beter uit. Onderweg naar de volgende veerboot, die ons van Earl's Cove naar Saltery Bay brengt, hebben we op een mooie plek koffie gedronken met uitzicht op het water.
Hadden we misschien beter niet kunnen doen, want de veerboot was net vertrokken toen we daar aankwamen , we hebben ruim een uur gewacht tot hij weer terug was en wij konden inschepen. Maar......we hebben de tijd en we vermaken ons wel met rondkijken en lezen.
Na de overtocht richting Lund, waar we nu bij het plaatsje op een camping staan. We hebben eerst in de zon wat gedronken en wilden net opstappen om rond te gaan kijken toen de regen weer losbarstte. Nu wachten we maar even tot het droog wordt......

1. Rinus:
    27 april 2017
    Ja het blijft steeds een mooi verhaal Barbara,behalve de gemiste boot dan, geniet nog even gr rinus
  2. Sarina Reilingh:
    27 april 2017
    Fijn stukje weer! :) Geniet!
  3. Richard:
    27 april 2017
    wat een gave route zeg..
  4. Sylvie:
    27 april 2017
    Het blijft mooi, ook met regen. Vandaag hier, op Koningsdag, is het nog even zonnig maar koud en vanmiddag barst het weer los...regen en nog eens regen. Fijne reis verder. Ik volg op de kaart.
  5. Marie- Louise:
    28 april 2017
    Wat een avontuurlijke vakantie!! En die natuur, schitterend!!
    We horen je verhalen wel, en zijn nieuwsgierig naar je foto's.
    Groetjes