Washington Slagbaai Nationaal Park

6 november 2019 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Maandag 4 november

We zijn vandaag naar Donkey Beach geweest waar we al eerder gesnorkeld hadden.
We hebben alweer de mooiste vissen rond zien zwemmen, iedere keer dat we het water in gaan ontdekken we soorten die we nog niet eerder gezien hebben. Nu zag ik o.a. een murene die even uit zijn holletje kwam om te kijken en zich daarna omdraaide om zich weer terug te trekken. We zagen ook een school van ongeveer 40 maanvissen die zich als groep bewoog, zo mooi om te zien. We konden er heel dichtbij blijven. Als het licht anders op deze vissen valt lijkt het of ze een andere kleur krijgen, soms lijken ze zwart, dan weer blauw, in één woord geweldig!

Vanavond zijn we met Wim en Jeanette mee geweest naar Delphins, een chique resort waar een optreden op het strand rond een kampvuur was van Jeroen, een zanger met gitaar die eigen nummers en verzoeknummers speelde. Soms zong er iemand uit het publiek met hem mee. Was gezellig en een bijzondere sfeer zo rond het vuur. Het was wel even uitzoeken waar je goed zat want het was wel warm ......

Dinsdag 5 november

Vanmorgen was het vroeg op, we moesten de auto een dag omruilen omdat we naar Washington Slagbaai Nationaal Park wilden en daar is de Hyundai i10 waar we mee rondrijden niet geschikt voor. We kregen een mooie Kia Sorento mee die wel tegen de ruwe paden opgewassen was.

Na aanschaf van de entreekaarten reden we om 10 uur het park in. We hebben de lange route gereden die duidelijk aangegeven was met hier en daar een uitzichtpunt of bijzonder natuurverschijnsel. Dit is echt een park waar je zelf doorheen gereden moet hebben om een juist beeld te krijgen van de ruigheid en bijzondere (voor ons) begroeiing, reuzencactussen, rotsen die ooit door het zeewater zijn gevormd, fossielen die in het gesteente zitten, de hagedissen die overal om je heen lopen, de mooie kustlijnen enz..... Kort gezegd, we hebben weer genoten!

Nadat we de auto weer omgeruild hadden hebben we in Kralendijk nog een poosje voetbal gekeken tot de verbinding wegviel, dat gebeurde spontaan na de 2 rode kaarten! Het geluid deed het nog wel dus weten we dat het nog redelijk goed afgelopen is voor Ajax.

Daarna nog een mojito gedronken bij een Cubaans cafeetje en naar huis gereden. We zijn behoorlijk moe en gaan vanavond maar eens vroeg slapen.

1. Greetje en Steef:
    Jaloursmakend mooi,
  2. Sylvie:
    6 november 2019
    Prachtig! Jullie zien er trouwens ook prachtig uit!
  3. Rinus:
    Weer heel mooi Barbara ,weer veel gezien op het
    Land maar ook onder het water
  4. Henk:
    Prachtig !
  5. Pa en Ma:
    7 november 2019
    Mooie foto,s en goed verteld.Het is goed te merken dat jullie genieten.
    Wanneer de cruiseboot is gearriveerd,doe Frida en Emile de hartelijke groeten van ons,neem samen een drankje van ons.
    Groeten en liefs,Ma en Pa.