Dag op zee

19 juni 2019 - Honningsvåg, Noorwegen

Zaterdag 15 juni zijn we de hele dag op zee, op weg naar het noorden.
Aan boord wordt van alles georganiseerd voor de mensen die behoefte hebben aan extra vermaak. Er is een gevarieerd aanbod zodat iedereen wel aan zijn trekken komt.
Wij zijn vandaag wat later opgestaan omdat we nergens naartoe hoefden.... Na een heerlijk ontbijt zijn we in het theater naar een presentatie van de excursies gegaan en daarna koffie gedronken. Om 12.30 uur was er een "ijsbeerduik" in het buitenzwembad georganiseerd. We hoorden net voor aanvang dat dit was om te vieren dat we op dat moment de poolcirkel passeerden. Jammer, anders hadden we (of ik) hier wel aan mee willen doen. Hadden we toch mooi ons diploma poolcirkelzwemmen kunnen halen! We hebben niet gekeken hoeveel mensen er aan meededen, want het was behoorlijk fris als je zonder jas buiten stond.
Vanmiddag ben ik met jas, sjaal en handschoenen aan een aantal rondjes over het promenade dek gaan lopen. Dit is speciaal voor wandelaars en heerlijk om in de buitenlucht te lopen. Je leert de andere wandelaars onderweg wel kennen, want degenen die in de tegenovergestelde richting lopen kom je steeds weer tegen. Na een uurtje kwam ik allemaal nieuwe gezichten tegen en ben ik maar weer naar binnen gegaan.
Om 4 uur was de presentatie over Honnigsvag en de Noordkaap waar we naar zijn gaan luisteren, daarna boven een poosje zitten lezen met een hapje en een drankje.
Vanavond was er weer een gala diner. Hier zijn we samen met Ans en Laurens naartoe gegaan. We hadden ons verheugd op een uurtje theater na afloop omdat die goede gitarist op zou treden. Helaas was er nu een combinatie gemaakt met een Amerikaanse komiek, waar alleen de Amerikaanse presentator, die alle artiesten aankondigt, heel hard om zat te lachen midden in de zaal. Wij hadden het idee dat het een soort "voorlacher" was. Na een kwartier zijn we toch maar opgestapt omdat we er niets aan vonden.
In onze hut nog een poosje gelezen met een drankje erbij en morgen vroeg op om naar de Noordkaap te gaan!

1. Rinus:
    22 juni 2019
    Worden weer mooie foto.s Barbara geniet van al het mooie wat je ziet