Eidfjord

12 juni 2019 - Bergen, Noorwegen

Het internet is op de boot peperduur en op de wal heel slecht. Ik maak de verhaaltjes voor mezelf en probeer nu en dan iets te plaatsen op het blog. De foto's voeg ik later wel toe. Ik zag dat het vorige verhaal op een plaats terecht was gekomen wat niet helemaal de bedoeling was, maar dat probeer ik thuis wel te veranderen.

Dinsdag 11 juni hebben we, zoals al eerder vermeld, een klein elektrisch autootje gehuurd. Het zag er ongeveer uit als de vlieg van vroeger. Achterin zat ik met de voorstoel tussen mijn benen geklemd en de wind waaide aan alle kanten door de kieren. Het was weer een ervaring, maar liever geen tweede keer.
Met dat voertuig zijn we naar de waterval Voringfossen gereden, de meest bezochte natuurlijke toeristische trekpleister van Noorwegen. Het water valt hier 182 m naar beneden. We boften dat de zo'n scheen, want daardoor verscheen er zelfs een regenboog onder de waterval waar de druppels opspatten.
Terug in Eidfjord hebben we een rondrit met de Trollentrein gemaakt, o.a. langs de  Haereid-Vikinggraven met de grootste grafheuvel van West-Noorwegen met 350 graven uit de periode van 400-1000 na Christus. We kwamen ook langs de oude Eidfjordkirke, een stenen kerk gebouwd in 1309. We mochten naar binnen kijken maar niet echt naar binnen omdat de vloer in een slechte conditie is. Na dit alles  eten en gedronken en een poging gedaan het blog bij te werken, wat gedeeltelijk gelukt is.

Vanavond na het eten is het schip onderweg bij een waterval stil gaan liggen om iedereen de kans te geven foto's te maken. Daarna zijn we nog een poosje naar de BB King blues club gegaan om van de muziek te genieten.

1. Henk:
    12 juni 2019
    Leuk om te volgen. En pas op voor die trollen. En straks ook voor ijsberen. Groetjes!
  2. Rinus:
    12 juni 2019
    Minder comfort is niet zo prettig,maar weer een ervaring rijker , geniet van jullie verdere trip gr Rinus
  3. Kintor Ouwens:
    12 juni 2019
    Van de luxe aan boord naar dat mini autootje is wel een hele grote overstap! 😁
  4. Jan en jos:
    12 juni 2019
    volgende keer toch maar een echte auto huren misschien?!