Van Anuradhapura naar Trincomalee

26 maart 2018 - Irrakkakandi, Sri Lanka

Zaterdagavond zijn we met een Tuk-tuk naar een Indisch restaurant gegaan, wat ons aangeraden was door de receptionist van het hotel. Er zaten heel veel locale mensen te eten, dus dat moest wel goed zijn. En dat was het ook, een heel goed advies!

Zondagmorgen stond de rit naar Trincomalee op het programma. Vlak voor het vertrek stonden er een paar souvenirverkopers en een slangenbezweerder die met een ratelslang, een boa constrictor en een aangekleed aapje zijn trucjes deed. Daar krijg ik toch altijd een dubbel gevoel bij want als je foto's maakt moet je natuurlijk ook een fooi geven waardoor je dit soort praktijken wel in stand houdt. Maar goed, er gebeuren hier wel meer dingen waar bij ons de actievoerders van in opstand komen, dus verstand op nul en gewoon maar knippen. (Anders kunnen we jullie niet mee laten genieten 😉)

Onderweg is de chauffeur een paar keer gestopt om ons wat bijzondere dingen te laten zien die langs de weg gebeurden. Onder andere dansende pauwen, het dorsen van rijst, de zondagsschool en mooie uitzichten.
De kinderen moeten hier iedere zondag naar de zondagsschool waar ze eerst van een monnik lessen krijgen hoe ze zich moeten gedragen naar familie, vrienden relaties enz. daarna gaan ze naar de klas met leeftijdgenoten.

Een paar jaar geleden was dit gebied aan de oostkant van het eiland nog ontoegankelijk vanwege de bezetting door Tamil rebellen.
In Trincomalee hebben we het hindoe tempelcomplex " De Tempel met de Duizend Pilaren bezocht. Deze sprak ons meer aan omdat we hier ook naar binnen mochten. (Binnen in de tempel mochten er geen foto's gemaakt worden)

Na het bezoek hebben we een stop gemaakt bij een visrestaurant waar ze de heerlijkste dingen voor ons klaargemaakt hebben.

(De kwaliteit van het internet is niet altijd betrouwbaar, dus soms komen de foto's of de omschrijvingen daarvan iets later)

1. JanB:
    26 maart 2018
    Hebben jullie een Bintang- of een arakgroepje?