Tricomalee

26 maart 2018 - Irrakkakandi, Sri Lanka

Maandag was een vrije dag, waarop iedereen kon doen wat hij wilde. Alleen in de middag konden we optioneel een excursie boeken naar de mangroves, wat we gedaan hebben.
In de ochtend zijn we met Jeroen, Britt en één van de gidsen met de lokale bus naar Trincomalee gegaan. Britt en ik zaten op de achterbank tussen een stel jongens die op weg waren naar de bruiloft van een zus. Ze hadden allemaal een witte sarong aan met een blouse in de kleur van de streep die aan de voorkant liep.
In Trincomalee zijn we eerst over de groentenmarkt en de vismarkt gelopen. Daarna stelde de gids voor om iets te gaan drinken. Hij leidde ons naar een lokale kroeg, waar we in een donker achterkamertje zaten. Hij bestelde een fles Arak en een flesje water. Daarbij nog wat typische hapjes die volgens hem daarbij gegeten moesten worden. Kortom, om 12 uur zaten we al aan de sterke drank. Gelukkig waren we met 6 personen en we konden het verdunnen..... Toen de fles leeg was hebben we bij een vegetarisch zaakje wat gegeten en weer snel terug naar de bus omdat we op tijd terug moesten zijn voor de excursie naar de mangroves.
De verwachtingen waren hoog gespannen maar er was niet zo veel te zien. Het was wel heerlijk op het water, dus we genoten er toch wel van.
Op de terugweg hebben we nog ergens aangelegd waar we de wal op gingen voor een theepauze. Na een stukje lopen kwamen we langs een huis in aanbouw. Ik ging daar even kijken samen met een van de andere vrouwen. Ineens ging het hek open en werden we door een aardige dame binnen gevraagd. Ze ging zelfs stoelen halen voor ons maar we moesten door omdat de anderen van de groep al verderop naar binnen waren gegaan. In de tuin waar de thee geschonken werd lieten ze ons allerlei verse kruiden ruiken die daar gewoon in de tuin groeien. Ze kunnen vaak voorzien in hun eigen groenten en kruiden. Ze wonen ook vlakbij viswater, dus het leven is hier heel goed.
Na de stop weer in de bootjes en terug naar het hotel.
Daar hebben we vanavond heerlijk van het buffet gegeten.
Morgenochtend is het weer vroeg op om naar onze volgende bestemming te gaan.

1. Sylvie:
    Wat leuk om jullie weer te volgen. Liefs, Sylvie
  2. JanB:
    26 maart 2018
    Ik lees het al. De ARAK groep.
  3. Maaike:
    26 maart 2018
    Toch grappig dat elke vakantie drank en eten centraal staat 😂😂😂
  4. Rinus:
    26 maart 2018
    Wat leuk dat men zo gastvrij is , schitterend zoals je de dag door kunt komen ,geniet nog maar van de aankomende dagen
  5. Ad:
    26 maart 2018
    Leuk Barbara om jullie zo te kunnen volgen.Het is toch wel een totaal andere wereld dan in ons Hollandse landschap.Ik hoop dat jullie nog veel mooie belevenissen kunnen delen in de korte tijd dat je daar bent.