Hikkaduwa

6 april 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

De laatste dagen zijn echte relaxdagen. Maandag hebben we langs het strand gelopen. Er zijn hier heel veel strandtentjes waar je wat kunt drinken of eten. Op sommige plaatsen wordt nog gebouwd om de schade van de tsunami te herstellen.
Randy, onze gids, vertelde onderweg dat hij op het strand was toen ineens al het water een heel eind terugtrok. De vissen lagen op het droge te spartelen. Heel in de verte zag hij wat opspuiten en is met heel veel anderen hard gaan rennen naar een hotel. Precies op tijd was hij daar binnen. De helft van dat gebouw was ook ingestort maar hij was ongedeerd. Hij is naar zijn huis gegaan om te zien hoe het met zijn familie was. Het huis stond half onder water en van zijn familie geen spoor. Gelukkig hoorde hij dat ze met alle mensen uit hun dorp naar de tempel waren gegaan die wat hoger op de berg lag en nog allemaal in leven waren.
Het koraal voor de kust is allemaal dood door de tsunami, dat zal nog jaren duren om te herstellen.

Na onze strand dag waren we behoorlijk verbrand. Dinsdag dus onder de bomen bij het zwembad gebleven. 's Avonds kun je hier overal lekker eten. Langs de weg en op het strand zijn tientallen leuke restaurantjes die allemaal de lekkerste dingen op het menu hebben staan. De vis wordt iedere dag vers gevangen.....😋

Vanmorgen keek ik om 7 uur naar buiten en zag al één van de Russische hotelgasten handdoeken voor de hele familie op de ligstoelen leggen. Van de groepsgenoten die in het hotel eten hoorden we dat de Russen het buffet plunderen en er dan niet veel meer over is. Vreemde mentaliteit is dit toch.

Eigenlijk wilden we nog een dagje luieren maar na een gesprekje met een chauffeur van een Tuk-tuk zijn we toch een tour gaan maken. Hij wist waar de paalvissers te vinden waren die we graag wilden zien. Onderweg daar naar toe heeft hij ons nog van alles laten zien wat de moeite waard was, tempels, vismarkt en een lokaal restaurantje waar we een groenten roti met vers mangosap genomen hebben. Voor 3 personen waren we het gigantische bedrag van 500 roepies kwijt. Omgerekend is dit ongeveer € 2,75! (Dit soort prijzen blijven me verbazen)

Weer terug in het hotel hebben we nog een uurtje bij het zwembad gelegen en vanavond samen met Britt en Jeroen iets gedronken en gaan eten bij hun favoriete roti restaurantje.

Morgen is het vroeg dag, we worden om 4.45 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Een heerlijke vakantie is dan afgelopen, de mooie herinneringen blijven gelukkig.

Inmiddels zijn we na een lange dag reizen thuis aangekomen. De tassen zijn uitgepakt en we zitten nog even bij te komen.
Bedankt voor alle leuke reacties op onze reis, wij vonden het leuk om dit blog weer bij te houden.

1. Anke Warnaar:
    6 april 2018
    Het was weer leuk om te lezen en ik ben toch ook een beetje meegereisd 😀Het weer wordt hier iig heerlijk dus dan is de overgang niet al te groot. Leuke trip om weer op terug te kijken.
  2. JanB:
    6 april 2018
    Wij hebben ook genoten van jouw verhaaltjes en foto's.
  3. Sylvie:
    6 april 2018
    Fijn dat jullie zo'n mooie reis hebben gehad. Prachtige foto's weer. Lekker nagenieten. Liefs
  4. Ankie:
    6 april 2018
    Welkom thuis en bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Gelukkig wordt het weer hier beter en kunnen we nu de Nederlandse natuur zien ontluiken. Hopelijk snel lekker nagenieten van jullie mooie reis, in een luie stoel in de tuin.
  5. Ad de Koning:
    6 april 2018
    Prachtig om dit mee te kunnen maken.Ik heb met veel plezier de verhalen gelezen.Het moet jou ook veel tijd gekost hebben om dit bij elkaar te schrijven.
    Tot de volgende reis?
  6. Sarina Reilingh:
    6 april 2018
    Dat was weer een schitterende reis! Welkom thuis en tot gauw! X
  7. Hugo & Els:
    6 april 2018
    Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en mee te genieten!
    Sri Lanka is een prachtig land.
    Welkom thuis!
  8. Rinus:
    6 april 2018
    welkom thuis Barbara en Henk , even bijkomen zal zeker een must zijn ,nou straks weer gewoon je dingentjes doen
  9. Greetje en Steef:
    7 april 2018
    Dag Barbara en Henk. Wat een mooi land, een mogelijke kandidaat voor een volgende reis. Mooie foto' s en leuke beschrijving van de trip.
    Tot ziens.
    Greetje en Steef
  10. Ton:
    7 april 2018
    Alweer een leuke beschrijving van een mooie dag. (Nog even over die Russen.... dat krijg je na 101 jaar communisme en borsjt). Goeie reis naar huis en happy landings