Van Nuwara Eliya naar Hikkaduwa

2 april 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Gelukkig was de harde muziek zaterdagavond afgelopen toen we terug kwamen in het hotel. We zijn op tijd naar bed gegaan want we moesten al vroeg ontbijten omdat de bus om 7 uur zou vertrekken. Het was een lange rit door de bergen naar onze bestemming voor de laatste 3 dagen aan het strand van Hikkaduwa. Door alle haarspeldbochten waren een aantal mensen niet zo lekker, dus iedere tussenstop was welkom. Onderweg koffie gedronken bij een zaak vlak naast een koloniaal landhuis, wel vergane glorie maar je kon zien dat het vroeger heel mooi geweest was. In de rivier waren een stel jongelui aan het ravotten en mensen staken met een soort veerpontje over om bij de rivier te relaxen.
We hebben door een prachtig landschap gereden met oneindige theeplantages. Omdat het zondag was hebben we helaas geen plukkers aan het werk gezien die de beroemde Ceylon thee als eerste door hun handen laten gaan.
Na de bergrit kwamen we op een snelweg waar het goed opschoot. Tussen de middag stopten we bij een wegrestaurant wat heel verrassend een soort foodcenter was. Allerlei soorten winkeltjes waar je eten kon bestellen en aan een tafeltje in de ruimte opeten. Onder andere hamburgers, frietjes, Thais en natuurlijk Sri Lankees eten.
Als laatste hebben we nog een bezoek gebracht aan de historische vestingstad Galle. In 1663 is hier door de Nederlanders een fort gebouwd wat werd gebruikt door de Verenigde Oost-Indische Compagnie om de handel tussen Europa en Azië te vereenvoudigen. Ook hier waren de gebouwen op zondag allemaal gesloten, maar we hebben wel een goed beeld gekregen hoe het er toen uitzag.
Uiteindelijk werden we afgezet bij het hotel, waar we tot ons vertrek op donderdagmorgen blijven. Prachtig gelegen aan het strand, dus echt nog een paar dagen ontspannen. We zijn hier zelfs bijna afgesloten van het internet want de verbinding is in het hotel heel slecht.
Tot nu toe kijken we terug op een prachtige en gezellige reis, nu nog een paar dagen bijkomen voor we weer terug vliegen.

1. Sylvie:
    2 april 2018
    Veel fijne momenten deze laatste vakantie dagen.!
  2. Rinus:
    2 april 2018
    Weer een mooie reis gehad Barbara
  3. Anke Warnaar:
    2 april 2018
    Wat heerlijk nog paar dagen heerlijk genieten 🎉🎈
  4. AN:
    2 april 2018
    HEERLIJK RELAXEN DA "S GENIETEN MOOIE REISVERHALEN BARBARA. GOEDE VLUCHT TERUG.
  5. Coby Bijleveld:
    2 april 2018
    Eindelijk de tijd gehad voor de rest van je verslag. Prachtige reis, nu een paar dagen nagenieten. 👍👍👍