Kandy

30 maart 2018 - Kandy, Sri Lanka

Vrijdagmorgen zijn we naar de Tempel van de tand geweest. Omdat het goede vrijdag was, leek het of heel Kandy was uitgelopen om de tempel te bezoeken, wat een drukte. We moesten rijen dik door de tempel schuifelen waardoor je geen gelegenheid had om op je gemak wat foto's te maken. Gelukkig hebben we de sfeer goed kunnen proeven hoe de mensen van hier met hun geloof omgaan. Bij de tempel was een museum waar het verhaal van de tand van Boeddha aan de hand van schilderingen verteld werd.
Daarna werden we getrakteerd op een bezoek aan een juwelier die ons eerst een film liet zien hoe edelstenen gewonnen werden, daarna een uitleg over de soorten stenen en een bezoek aan de werkplaats waar mensen bezig waren om sieraden te maken waar de stenen in gezet werden. Als klap op de vuurpijl natuurlijk een bezoek aan de winkel.
Aansluitend een bezoek aan de botanische tuin in Kandy, waar onze gids Randy heel veel uitgelegd heeft over de diverse planten en bomen. Er zaten ongelooflijk veel vliegende honden in de bomen. Sommigen hingen helemaal vol, een vreemd gezicht.
Daarna konden we nog een paar uur in de stad rondlopen om daar de sfeer te proeven, leuk om een beetje in de lokale winkeltjes te snuffelen. Na een volle dag weer uitgeteld naar ons hotel op de berg waar het uitzicht inderdaad mooi is.

1. Ad:
    31 maart 2018
    Wat een bofkont ben jij toch om zulke mooie belevenissen te hebben.
    Geniet er nog maar even van, dan geniet ik ook van jouw verhalen.
  2. Sylvie:
    1 april 2018
    Vanmorgen alle foto's weer bekeken. Prachtig! Ik geniet weer van harte mee. Liefs