Sigiriya-Dambulla-Kandy

30 maart 2018 - Kandy, Sri Lanka

Vandaag weer op weg naar de volgende plaats met diverse stops onderweg. Als eerste bij een winkel waar zijde verkocht werd. Na een uitleg hoe zijde gemaakt wordt mochten alle vrouwen een sari aan doen waarna de mannen in een bijpassende kleur sarong geholpen werden. Na dit alles mochten we natuurlijk winkelen.
De volgende stop was bij de Dambulla rotstempels. Hier zijn tot tempels omgebouwde grotten met prachtige wand- en plafondschilderingen. In totaal staan hier 153 beelden.
We wilden net de tempel binnengaan toen er trommels begonnen te spelen. Dit was het teken dat de deuren gesloten werden voor het publiek. Gelukkig bleek even later dat dit voor 15 minuten was want de tempel was heel erg mooi.
De rit ging verder naar een kruidentuin waar we eerst geluncht hebben. Na de lunch kregen we van een homeopatische arts uitleg over de kruiden en de medicinale werking. Omdat we allemaal goed geluisterd hadden, kregen we ook nog een massage naar keuze van 10 minuten. Wij hebben allebei onze voeten en benen laten doen, heerlijk ontspannend. En toen was het, zoals te verwachten was, tijd om de winkel in te gaan. Ik heb een wondermiddel aangeschaft waarmee ik binnen een paar maanden 20 jaar jonger lijk, nu maar hopen dat jullie me dan nog herkennen....😂😂😂 Henk heeft iets tegen spataderen, dus dat komt ook helemaal goed.
Als klap op de vuurpijl gingen we aan het einde van de middag naar een dansvoorstelling die heel populair is bij de reisorganisaties want er zaten behoorlijk wat toeristen. Eerlijk gezegd vonden wij het even leuk maar na 10 minuten was het wel genoeg. Het kwam wat kinderlijk over, steeds met andere pakjes een beetje van hetzelfde. Om ons heen zaten er een paar te slapen (o.a. Henk 💤) en één zat zijn boek te lezen.
Daarna gingen we met een kleinere bus de berg op waar ons hotel staat. Het is al donker dus zien we nog niet veel van het uitzicht behalve de lichtjes ver onder ons. Morgenochtend zal het wel heel mooi zijn.

1. Anke Warnaar:
    30 maart 2018
    Zo te zien en lezen heerlijk genieten🎉Veel plezier nog😀
  2. Wilen. RvB.:
    30 maart 2018
    ben benieuwd of ik jullie nog herken!
  3. Maaike:
    Leuk verhaal weer!
  4. Hans:
    30 maart 2018
    Weer een boeiend verhaal.zoals altijd.
  5. Rinus:
    Heel leuk weer Barbara
  6. Hannie:
    30 maart 2018
    Lekker genieten zo te lezen. Leuke verslagen!
  7. Janine en Willem:
    1 april 2018
    Mooie reis tot nu toe. Geniet er van!!