Vancouver

4 mei 2017 - West Vancouver, Canada

Woensdag 3 mei

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan omdat we de veerboot naar Horseshoe Bay van 10.30 uur wilden halen. Het was gelukkig niet zo ver van Westwood Lake en we waren er sneller dan we gedacht hadden. Toen we aan boord mochten van de veerboot, werden we helemaal voorin weggezet dus ook snel van boord na een rijtje personenauto's. Het RV park (camping voor campers) bij Vancouver was ook maar een half uur rijden, dus waren we begin van de middag al helemaal geïnstalleerd. Jammer dat het alweer regende, maar we zijn toch naar het winkelcentrum in de buurt gelopen om wat boodschappen te halen.

Donderdag 4 mei

Een stralende dag, met temperaturen rond de 20 graden! Zomaar in een T-shirt op pad!
Na het ontbijt en een bakje koffie zijn we met de bus naar het centrum van Vancouver gegaan. Daar hebben we met een plattegrond in de hand rondgelopen en de sfeer en de omgeving op ons in laten werken. Eerst naar het BC Place Stadium, gebouwd tussen 1981 en 1983 ter voorbereiding op de wereldtentoonstelling Expo 86.
Het stadion was het hoofdstadion tijdens de Olympische Spelen en Paralympics van 2010. De openings- en sluitingsceremonie zijn hier gehouden.
Nu worden er grote evenementen en concerten gehouden, 12 mei treedt U2 hier bijvoorbeeld op.
Het is het thuisstadion van BC Lions, in de Canadian Football League, Vancouver Whitecaps FC, in de Major League Soccer (voetbal) en de jaarlijkse Canada Sevens, die een onderdeel zijn van de Wereld Rugby Sevens  serie.
Hier vlakbij staat de grote spiegelende bol waarin het wetenschapsmuseum, World of Science is gevestigd. Buiten de hekken van het museum staan ook al diverse leuke projecten om kinderen uit te dagen en hun belangstelling op te wekken.
Hierna zijn we naar Chinatown gelopen wat hier al sinds 1885 bestaat. Allemaal Chinese winkels met hun heerlijke geuren en natuurlijk ook de nodige restaurantjes. In een van deze restaurantjes hebben we aan het einde van de middag gegeten.

Daarna wilden we met de bus weer terug en zijn naar de straat gelopen waar we vanmorgen uitgestapt waren in de vaste veronderstelling dat hier ook de halte was waar de bus zou stoppen die ons weer terug zou brengen. Voor alle zekerheid nog even nagevraagd bij een meisje wat daar ook stond te wachten of deze bus over de brug ging en volgens haar moesten wij deze bus hebben. De bus ging inderdaad over een brug, alleen een andere dan wij bedoelden. Na die brug was een busstation en daar hebben we nog maar eens gevraagd of er een bus in de buurt van de Lions Gate Bridge kwam. Gelukkig was dat zo en zijn we daar ingestapt. De buschauffeur heeft ons gezegd waar we er uit moesten en hoe we dan moesten lopen. We moeten het maar positief zien, want we hebben een groot deel van Vancouver bekeken waar we anders nooit zouden zijn geweest.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anke Warnaar:
    5 mei 2017
    Vancouver vond ik een heerlijke stad, maar zo te zien gaan jullie hier ook van genieten hoe lang zijn jullie daar nog ? Iig nog veel plezier
  2. Wilen. RvB.:
    5 mei 2017
    ziet er leuk uit, groetjes wilenleni
  3. Rinus:
    5 mei 2017
    weer een mooi veerhaal Barbara , geniet er nog van zolang het nog kan [ terug vlucht ]
  4. Ton:
    7 mei 2017
    " Hank and Clint " What a shot. He just made your day ?
    Groetjes van Ton
  5. John en Fokje van Rijsingen:
    14 mei 2017
    Proficiat met Feijenoord en ook met dit prachtige reisverslag.