Op zoek naar beren!

1 mei 2017 - Tofino, Canada

Maandag 1 mei
Vandaag is het een spannende dag, vroeg opstaan want......we gaan met een zodiac naar beren zoeken.
Als we bij touroperator Jamie's aankomen moeten we ons, over onze behoorlijk dikke kleding, nog in survival pakken hijsen en daaroverheen nog een regenjack omdat het pijpenstelen regent. Muts en handschoenen moeten ook op en zo gaan we verkleed als grote, dikke oranje beren naar de snelle rubberboot die ons langs de eilandjes, waar zij de beren al eerder gespot hebben, zal varen. De regen snijdt in onze gezichten door de vaart van de boot (ongeveer 40 km per uur), maar na 10 minuten mindert hij vaart en bewonderen we de eerste beer. Wat een mooi gezicht om zo'n beest in zijn natuurlijke omgeving naar voedsel te zien zoeken. In het voorjaar eten ze bloemen die in het wild groeien en bij het water zoeken ze naar krabben tussen de stenen. Met het grootste gemak rollen ze de kleinere rotsblokken opzij om er onder te kijken. We zijn er stil van. Daarna nog naar een paar andere baaien waar beren zijn en zelfs een moederbeer met een jong. Het jong kijkt van zijn moeder af hoe hij moet zoeken en rolt ook al stenen opzij om er onder naar krabben te zoeken. Totaal hebben we tijdens de tocht 6 beren gezien, een ervaring om nooit te vergeten.
We hebben ook nog een groep zeehonden op de rotsen zien liggen, witkop zeearenden op de toppen van bomen zien zitten, waar ze zitten te loeren op een prooi en het karkas van een grijze walvis die de baai in was gezwommen en gestrand was.
Alles bij elkaar, ondanks de regen en de kou, een geslaagde tocht.
Weer terug bij de camper hebben we wat gegeten en zijn gaan rijden richting de oostkust van Vancouver eiland. We beginnen zo al aan de terugtocht. Bij Port Alberni, midden op het eiland, zijn we gestopt bij een motel waar een kleine camping achter is. Hier staan bijna allemaal grote campers en caravans waar de mensen in wonen.
Het motel met restaurant wordt gerund door een Japanner, waar we eenvoudig maar heerlijk gegeten hebben.

1. Henk:
    Geweldig !
  2. Maaike:
    2 mei 2017
    Isa krijgt geen genoeg van de foto met oma 'Barbie' erop....
  3. Sylvie:
    Schitterend!
  4. Sarina Reilingh:
    2 mei 2017
    Wat prachtig! Echt fantastisch dat jullie de beren hebben gezien!
  5. Anke Warnaar:
    Geweldig
  6. Gonda:
    Wauw
  7. Greetje en Steef:
    2 mei 2017
    Alweer denken aan de terugtocht ? We zijn er net ! nog FF wachten hoor !
    Veels te mooi.
  8. Ad:
    2 mei 2017
    Eindelijk, oog in oog met de beren.Ik zou er toch niet aan moeten denken als ze te dichtbij komen.Mooie foto's.Daar kun je mee thuis komen.
  9. G.F.Meyer:
    2 mei 2017
    Prachtige natuuropnamen, dit zal wel behoorlijk indruk op jullie hebben gemaakt.
    Dat laatste beertje, in het oranje, is een echt knuffelbeertje zo te zien.
    Genieten nu het nog kan, hier is het weer ook niks.
  10. Ries Karreman:
    2 mei 2017
    Mooie reis Henk en Barbara. Heb het allemaal eens goed bekeken. Zeer indrukwekkend. Ik heb / we hebben goed mee kunnen genieten op deze wijze (foto's / verhalen). Bedankt. Fijne laatste dagen en een goed vlucht weer terug naar The Netherlands! HG
  11. Ries Karreman:
    2 mei 2017
    Zeer indrukwekkend inderdaad. We hebben mee kunnen genieten. Thanksxx!
  12. Ria:
    2 mei 2017
    Geweldig om de beren zo in hun natuurlijke omgeving te zien. Jammer van het weer. Het is wel weer een indrukwekkende reis.
  13. Richard:
    2 mei 2017
    wat een unieke ervaring!!
  14. Marla en Hans:
    2 mei 2017
    Unieke ervaring om de beren van zo dichtbij te zien. Jammer van het weer, maar zal op de terugweg vast beter worden❗️