Akaba, vrijdag 28 december

28 december 2018 - Akaba, Jordanië

Vanmorgen zijn we verder gegaan waar we gisteren gebleven waren met zoeken en we hebben de plaats gevonden waar het oude hotel Akaba gestaan moet hebben. Onderweg heeft Henk aan verschillende mensen de foto van de werklui van toen laten zien. Een paar herkenden iemand maar konden niet vertellen waar we ze konden vinden, één van de mannen was al overleden. We zijn ook met een taxi naar de plaats gegaan waar het werk uitgevoerd werd. Het was na 33 jaar helemaal uitgebreid met allerlei bedrijven. We mochten wel de terreinen op maar het was voor Henk moeilijk te herkennen. Een platform waar de boten aanlegden hebben we gezien maar de steiger hebben we niet gevonden. Daarna zijn we in de oude stad gaan lunchen en hebben nog wat rondgekeken. Het is een gezellige plaats met een vriendelijke sfeer. De mensen proberen je natuurlijk van alles te verkopen maar als je zegt dat je het niet nodig hebt blijven ze vriendelijk. Toen we terug kwamen op onze kamer had de schoonmaker onze bedden mooi versierd, het is bijna aandoenlijk om te zien hoe hij zijn best doet om morgen bij ons vertrek een leuke fooi op het nachtkastje te vinden. Vanavond zijn we samen gaan eten in een restaurant waar ze de lekkerste Arabische gerechten serveerden. Het eten is hier heerlijk en gevarieerd, veel groenten die ze op allerlei manieren met kruiden klaarmaken en niet te vergeten de heerlijke vruchtensappen, lemon met mint is onze favoriet. Op de terugweg naar het hotel nog even over het marktje gelopen voor de sfeer. We kwamen de kerstman ook nog tegen die ons alvast een gelukkig nieuwjaar toewenste.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sylvie:
    29 december 2018
    Zeker mooi en aandoenlijk. Ik geniet weer mee.
  2. Rinus:
    29 december 2018
    weer mooie foto,s , en veel te zien , en als het eten goed is heb je zelf ook een goed gevoel met waar je bent