Kamelentocht en naar Akaba, donderdag 27 december

27 december 2018 - Akaba, Jordanië

Vannacht heel slecht geslapen door alle geluiden die je toch van de buren hoort. Nu en dan moest er iemand uit om naar de wc te gaan, wat voor veel gestommel zorgde en als de imam in het dorp in de verte aan zijn gezang begon sloegen de honden in de buurt allemaal aan. De imam zorgde deze keer niet voor overlast maar de honden des te meer!
Om 5.15 uur was ik klaar wakker en ben er maar uit gegaan omdat ik er toch al bijna uit moest want ik had me opgegeven voor een tochtje met kamelen om de zonsopgang mee te maken. Wij gingen met z'n zessen, van de andere groep gingen er ook nog een heel stel mee. We gingen met een soort karavaan richting woestijn. Een van de vrouwen had een kameel die, zodra ze erop stapte, helemaal wild werd en rond een groepje ging rennen. Onderweg deed hij ook vreselijk moeilijk en ze was blij dat ze halverwege af moest stappen om de zonsopkomst te bekijken. Het was zo erg dat ze eigenlijk terug wilde gaan lopen. Haar man heeft haar zijn kameel aangeboden en zou op die van haar terug rijden maar dat beest werd uit de groep gehaald en achteraan gebonden. Hij kon op de enige nog vrije kameel terug rijden. Gelukkig had zij toen ook een mak beest en kan nu op een leuke tocht terug kijken net als de rest van de groep.
Na terugkomst in het kamp stond het ontbijt al klaar. Daarna zijn we vertrokken richting Akaba. Daar hebben we de koffers in de lobby van het hotel gezet en naar de haven gegaan waar we op een boot naar een mooie snorkelplek zijn gevaren. Helaas was het bewolkt en koud, een paar helden zijn in een wetsuit het water ingegaan maar de meesten zijn op de boot gebleven, wij ook. Gelukkig hebben we de onderwaterwereld al meer kunnen bewonderen, maar het was wel jammer. In de tijd dat de zwemmers in het water waren heeft de bemanning kip en worstjes op de barbecue klaargemaakt en hebben we een lekkere lunch gekregen.
Weer terug bij het hotel hebben we eerst het zand van Wadi Rum van ons afgespoeld en zijn een rondje gaan gelopen om te kijken waar Henk vroeger gewoond heeft. We hebben het nog niet gevonden en gaan morgen verder speuren.
Vanavond zijn we met de groep gaan eten in een visrestaurant, heel lekker.
We zijn samen teruggelopen en kwamen langs een lokale markt met allerlei eettentjes en kramen met huisgemaakte spullen. De mensen boden van alles aan om te proeven maar we zaten nog helemaal vol van het eten. Het zag er geweldig leuk uit en de sfeer was heel gezellig.

Foto's uploaden gaat heel moeilijk, zodra de verbinding beter is probeer ik ze toe te voegen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kintor Ouwens:
    28 december 2018
    Je maakt wel wat mee! Jammer dat het zo koud is. Vannacht zul je wel lekker slapen! 😊
  2. Rinus:
    28 december 2018
    heel veel zand, maar wel mooie foto,s , en probeer wat beter te slapen heb je wel nodig groetjes