Jarash

20 december 2018 - Amman, Jordanië

Dinsdag 18 december zijn we na het eten alvast naar Hotel Schiphol gereden om de files van de volgende dag te vermijden en ontspannen op reis te gaan. De auto kan daar op de parkeerplaats blijven staan tot we weer terug komen uit Jordanië.
Na een uitgebreid ontbijt zijn we woensdag door de hotelbus naar het vliegveld gebracht waar we keurig op tijd konden inchecken. Door alle veiligheidsmaatregelen heb je de 3 uur tegenwoordig wel nodig om alles zonder stress af te handelen.
Het vliegtuig ging op tijd weg en om half negen plaatselijke tijd ( 1 uur later dan in NL) landden we op het vliegveld van Amman.
We zijn naar ons hotel gebracht en we hebben vlakbij het hotel iets te eten gehaald bij een Turks eettentje wat nog open was.
Donderdagmorgen goot het en in overleg met de groep is besloten dat de excursie naar Salt vandaag kwam te vervallen omdat het niet prettig is om daar een paar uur in de stromende regen te lopen. We hebben in plaats daarvan een bezoek gebracht aan de citadel in Amman en een rondrit door het oude centrum gemaakt. Daarna koffie en op weg naar Jarash. Na de lunch zijn we naar de ruïnes van een van de best bewaard gebleven Romeinse steden ter wereld gegaan. Zelfs met de regen was het nog een indrukwekkende ervaring om hier rond te lopen. Een groot gedeelte van het oude stadscentrum staat er nog met de tempels, het hippodroom, de theaters en de pleinen met de straten die er op uitkomen, heel mooi om te zien.

1. Greetje en Steef:
    lieve mensen,

wat gaan jullie weer een mooie reis maken richting geboorteplaats van Christus.
    wij verheugen ons op alle mooie verhalen en foto’s.
    voor nu fijne feestdagen en goede reis en een gezond 2019.
    lieve groet van Steef en Greetje
  2. Frederick.:
    20 december 2018
    Beloofd weer en prachtige verzameling verhalen en foto's te worden. Jammer dat jullie start in het water is gevallen , maar dat komt wel goed als je de woestijn in reist. Fijne Kerstdagen, Ria en Frederick.
  3. Monique:
    20 december 2018
    Heel veel plezier en mooie avonturen gewenst! Ik volg...
  4. Henk:
    20 december 2018
    Veel plezier ! Ik ga het natuurlijk allemaal volgen. Groetjes ! Ps als je in Betlehem komt, geef dan even door dat ze bij ons in de stal logeren. Ze missen ze, misschien.
  5. Ruud:
    Goede reis. Geniet.
    Groetjes Ruud
  6. Ankie:
    20 december 2018
    Geweldig ......weer mee genieten van jullie mooie verhalen en foto's.
    Fijne Kerstdagen en een goede start in 2019. Lieve groet Ankie
  7. Inge von ubisch:
    20 december 2018
    Zoooo dat belooft weer een spannende reis te worden! Leuk om die plekken te bezoeken zo rond de kerstdagen! Heel veel plezier en alvast alle goeds voor 2019! Liefs van ons!
  8. Inge von ubisch:
    20 december 2018
    Zoooo... dat belooft weer een mooie reis te worden ! En dat rond de kerstdagen! Genietze en heel veel plezier hoor! Alvast de allerbeste wensen voor 2019! Liefs van ons
  9. Rinus:
    21 december 2018
    geniet van alle mooie plekjes , die zeker de moeite waard zijn om er even bij stil te staan , hele fijne vakantie voor jullie Barbara en Henk
  10. Martha:
    21 december 2018
    Ondanks de regen toch nog veel kunnen bekijken veel plezier verder
  11. Marla en Hans:
    21 december 2018
    Leuk om jullie avontuur in Jordanie weer te volgen. Fijne vakantie en leuke feestdagen ! Groetjes vanuit Kuala Lumpur 🙋‍♀️
  12. Cees & Anneke:
    21 december 2018
    Ik ga jullie volgen leukkkkk
  13. Annelies & André:
    22 december 2018
    Geweldig Henk en Barbara, weer op reis naar een mooie bijzondere bestemming.
    Door de mooie verslagen kunnen wij het goed volgen.
    Geen witte Kerst voor jullie maar alvast fijne Kerstdagen toegewenst.